Rynek Infrastruktury
- Jeśli chodzi o miejskie zastosowania rozwiązań Kapscha, mamy do zaproponowania kilka wariantów poboru opłat: za poruszanie się po określonej strefie, za wjazd na wydzielony obszar, za przejazd daną trasą, za wykorzystanie infrastruktury (np. parkingi) – wylicza Cywiński. - Tam, gdzie konieczne jest ograniczenie dostępu do niektórych obszarów w mieście (np. starówka), możliwe jest wykorzystanie systemu automatycznego rozpoznawania tablic do udzielania dostępu do strefy tylko określonym pojazdom. Drugą możliwością jest wyposażenie samochodu w urządzenie pokładowe, w obu tych przypadkach przy podjechaniu upoważnionego pojazdu do bariery, podniesie się ona automatycznie – mówi szef Kapsch Polska, dodając, że takie samo rozwiązanie jest wykorzystywane, przykładowo, w przypadku parkingów przy instytucjach.
- Nasze rozwiązania sprawdziły się już w Londynie i Bolonii; polskie samorządy borykające się z coraz większymi korkami w centrach miast, zanieczyszczeniem powietrza i małą liczbą miejsc parkingowych z pewnością znajdą cos dla siebie w naszej ofercie – powiedział Cywiński.